tom.jpg
27 maart 2023

Blog. Vertellen over inspiratie en standpunten

Sinds mijn aantreden als voorzitter van de NVMT ging ik op bezoek bij verschillende collega’s en wat geeft dát een energie en inspiratie. Het waren stuk voor stuk gesprekken met bevlogen leden, met open standpunten en kritische vragen. Wat vooral duidelijk is, is dat we het beste met elkaar voor hebben!

Deze gesprekken sterken mij in de opvatting dat we met de juiste dingen bezig zijn: Hoe positioneren we ons als manueeltherapeut in het zorglandschap en hoe blijven we die kwaliteitsinhoudelijke vereniging?

Dat eerste punt, de positionering, geven we vorm met het project “Merk Manuele Therapie”, want is de blik op ons vak vaak niet verouderd? Aan ons de mooie taak om de manuele therapie opnieuw, met een moderne blik in de wereld te brengen. Willem Langoor gaf over dit project  een mooi interview, klik hier om het te lezen.

Daarnaast vertellen leden ons dat ze graag willen dat we ons blijven toespitsen op de inhoud én ontwikkelingen binnen ons vak. Daar werkten we de afgelopen jaren hard aan, met verschillende regio-avonden en infographics. Toch bleef een belangrijke vraag hangen: Hoe brengen we de wetenschap naar de praktijk? Die brug  slechten we tijdens het “NVMT Kennislab”. Wetenschappers leggen de verbinding tussen literatuur en de praktijk en centraal staat de vraag: Hoe gaat ons klinisch handelen veranderen? Een mooie plek om vraagstukken uit de dagelijkse praktijk naar de wetenschap te brengen. Martine Verwoerd vertelt daar meer over in dit interview.

Ik sluit af met twee vacatures in ons zeer bevlogen team. Wil jij deel uitmaken van de toekomst van onze vereniging? Reageer dan voor 31 maart. In dit artikel vertellen Marianne en Nathan wat hun portefeuille zo mooi en uitdagend maken. Ik daag je graag uit om deze uitdaging aan te gaan!